Re: Czy jestem skazany na matryce TN?

Autor: januszek <januszek_at_polska.irc.pl>
Data: Wed 25 Nov 2009 - 07:48:11 MET

Chichotek napisał(a):

> Własnie, mi też od początku tego wątku trudno uwierzyć w to przeszkadzanie
> na poziomie 8ms... od 16ms trzeba miec naprawdę zajebiscie zdrowe oko by
> zauważyć smużenie...

Hmm... O czym piszesz? Czas reakcji, podawany przez producenta to od
jakiegos czasu to nic ponad parametr marketingowy z którego nic nie
wynika. Mierzy sie czas przejscia z jednego poziomu szarosci w drugi
(gray to gray) i czasy wychodza kosmiczne. Gdyby wykonać pomiar
przejścia z jednej skrajnej wartosci w druga to z 8 ms zrobiloby sie 30
ms i kto by to kupil? ;) Każdy LCD smuży bo to jest przypadłość wrodzona
konstrukcji. Niezauwazanie tego to nie jest kwestia sprawnosci oka (bo
oko to duzo bardziej zaawansowana konstrukcja o wiekszych mozliwosciach
niz dowolny panel lcd) tylko efekt tego, ze mozg potrafi to w pewien
sposob skompensowac.

j.