Re: HP LaserJet 5000 powolne ładowanie wydruków

Autor: Grzegorz S <gsulek_at_sgh.waw.pl>
Data: Tue 24 Nov 2009 - 18:58:39 MET

Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:
> Cześć
> Zakupiłem drogą kupna drukarkę laserową A3 HP 5000. Mono.
> Niektóre wydruki ładują się bardzo powoli. Szczególnie niektóre pdf'y,
> zdjęcia jpg, wydruki z autocada, exel...
> doc'e drukują się momentalnie.
> Ładują się dużo wolniej niż do drugiej drukarki, też laser A3 (panasonic
> DP-1510)
> Jaka może być przyczyna?
> Drukarka ma jetdirecta i podłączona jest przez sieć.
> Ma 20MB pamięci. Czy dołożenie jeszcze np 32MB może coś poprawić?

Prawdopodobnie pracujesz przy użyciu sterownika PostScript do tej drukarki.
Zmień na PCL i przyspieszy. Z doświadczenia najszybsze sterowniki PCL do drukarek
HP to są te nie od producenta, tylko o dziwo te wbudowane w system operacyjny XP

Przerabiam temat dosyć często i ten sam plik pdf na sterowniku PostScript
drukuje się 10 minut a na PCL niecałą minutkę albo i szybciej.

Zobacz jeszcze w opcjach sterownika jaką pamięć jest ustawiona dla drukarki.
Bardzo często jest tam mniej niż fizycznie drukarka posiada.

--
gs