Re: porównanie dysków ATA

Autor: Wiktor S. <wswiktor&poczta>
Data: Mon 23 Nov 2009 - 15:35:54 MET

> Zegar nie mowi wiele o wydajnosci procesora

Owszem, mówi wiele.

> - wazniejszy jest jego rodzaj.

Ważniejszy jest zegar. Jeśli powiem "mam procesor Celeron" to może to
oznaczać zarówno 266 MHz jak i 2,8 GHz - i to wykluczając warianty jak
"Celeron M" czy "Celeron D". Jeśli powiem "mam procesor 1,9 GHz" - wiadomo
że to będzie coś w okolicach Pentium 4, czy Athlona XP - a jeśli spojrzymy
na tabelki ile procesorów rzeczywiście miało dokładnie taki zegar, okaże się
że wybór wcale nie jest taki duży.

Przy czym wcale nie twierdzę, że zegar to wszystko. Twierdzę, że podanie
TYLKO zegara niesie więcej informacji niż podanie TYLKO rodzaju.

--
Azarien