Re: MSI WIND, ASUS Eee czy SAMSUNG NC10

Autor: JaromirD <rydberg_at_q2.pl>
Data: Sat 14 Nov 2009 - 20:11:04 MET

JaromirD wrote:

> Przez 99 % czasu będzie używana mysz, więc jakość gładzik nie jest taka
> ważna (na marginesie, na czym polega jego "kiepskość"?). Jak bardzo
> klawiatura NC10 jest gorsza od MSI i dlaczego?
> Komputerek będzie używany codziennie w szkole jako dziennik (wprowadzono
> elektroniczny dziennik, jest też wi-fi), więc trwałość obudowy i jej
> solidne wykonanie też ma znaczenie. Jak z tym w Samsungu?
> I ponawiam pytanie o możliwość dołożenia dodatkowej pamięci w NC10.
>
> JaromirD

Sam sobie odpowiem (po obejrzeniu wind U100, jakiegoÅ› Eee i Samsunga NC 10):
klawiatura MSI jest najbardziej zbliżona do typowej klawiatury notebookowej;
tak samo wygląda i tak samo działa. Dla mnie plus. W samsungu jest ona
trochę inna, ale nie powiedziałbym że gorsza. Klawiatura w Eee wygląda i
sprawia pod palcami wrażenie jakby była gumowa.
Co do obudowy, to najbardziej sztywną ma NC10, tuż za nim Win, a w Eee
klawiatura ugina się podczas pisania co nie najlepiej świadczy o jakości.
Wszystkie trzy komputerki majÄ… matowe matryce i na pierwszy rzut oka nie
byłem w stanie zauważyć różnicy.
Minusem Wind jest kabel zasilacza, minusem Wind i Eee - połyskliwa obudowa
na której widać od razu ślady paluchów; NC miał obudowę matową, choć
znalazłem w internecie też takie z błyszczącą.

Generalnie muszę stwierdzić, że oferta netbooków w sklepach woła o pomstę do
nieba: mało modeli (z reguły 1, czasem 2 modele danego producenta), a
kolorystyka przeważnie czarna, czasem dodatkowo biała. I potem pewnie
utrzymują, że inne kolory się nie sprzedają...

JaromirD