Re: Zdalne uruchomienie komputera.

Autor: Mateusz Viste <mateusz_at_no-spam.please>
Data: Thu 12 Nov 2009 - 23:10:47 MET

On Thursday 12 November 2009 21:40, Piter S. wrote:
> Tyle, że zrobiłem na routerze przypisanie adresu IP do MACa komputera.

No to pozostaje ci już tylko jedna rzecz: sprawdzić co router wysyła do
sieci LAN w momencie gdy dostaje pakiet WOL z zewnÄ…trz.
tcpdumpem obejrzyj czy pakiet w ogóle przedostaje się do LAN (być może
router dalej - mimo przypisania statycznego adresu mac - głupio pyta "do
kogo należy IP xxxx?"). Jeśli pakiet dostaje się do LAN, to sprawdź, z
jakim docelowym fizycznym adresem, oraz czy aby switch na pewno go
broadcastuje (a powinien, w momencie gdy docelowy adres mac nie znajduje
siÄ™ w jego tablicy).

Ew. spróbuj (dla testu!) przypisać na routerze do IP twojego komputera
adres FF:FF:FF:FF:FF:FF (albo przepisz twoje obecne przekierowanie, by
kierować pakiet na adres broadcastowy twojej sieci LAN (typu
192.168.0.255).

Co jeszcze: mówisz, że przekierowałeś na routerze port 7, ale nie
wspominasz nic o użytym protokole, co nasuwa mi brzydkie podejrzenie, iż
przekierowałeś port TCP/7, a twój wake-on-lan client wysyła pakiety po
UDP/7... Warto sprawdzić.

Pozdrawiam,
Mateusz Viste