Laptop Asus, płyta odzyskiwania i język

Autor: Tomasz Minkiewicz <tommink_at_gmail.com>
Data: Thu 12 Nov 2009 - 16:24:58 MET

Pomocy!

Mam za zadanie (koleżanka z pracy mnie prosiła, a chcę z nią dobrze
żyć) przeinstalować z płyty recovery system (Vista) na laptopie Asus
X56VA. Zadanie proste jak konstrukcja cepa, bo nawet żadnych danych
zachować nie trzeba, więc w zasadzie popielniczka na enter, niestety
pojawiła się trudność: system ma być po polsku, a ja nie mam pojęcia,
jak mu to powiedzieć.
Laptop był kupiony w kraju, nie sprowadzany, na płycie recovery stoi
wyraźnie napisane ENG/POL, ale podczas całego procesu instalacji ani
razu nie zostałem zapytany, jaki ma być język zainstalowanego systemu
i system instaluje się po angielsku.
Na działającym systemie też nie ma w okienku zmiany języka/układu
klawiatury możliwości wybrania/dodania innego (bo to Home Premium
i tak ma być, to się zgadza z nalepką).
Na płycie instalacyjnej nic, co by wyglądało na pliki języka też nie
znalazłem (wprawdzie z Vistą znam się bardzo słabo, więc mogłem coś
przegapić, ale raczej nie, bo plików jest tam ledwie kilka).

Dwa razy to recovery puściłem, za drugim razem gapiąc się w ekran jak
sroka w gnat i bojąc mrugać, w oczekiwaniu, że w którymś momencie
pojawi się na dwie sekundy jakieś „Teraz naciśnij clrl-alt-F17, żeby
wybrać język”. Dupa – nic takiego się nie pojawia.

Ludkowie złociści, powiedzcie mi, czy Asus tylko tak dla picu to
ENG/POL nadrukował, czy jednak można jakoś polski język wybrać.
A jeśli można, to jak.

TIA

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>