Re: Kompatybilnosc platform AMD

Autor: Wiesław <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Tue 10 Nov 2009 - 13:19:49 MET

Dnia 10-11-2009 o 10:10 Artur Frydel napisał na pl.comp.pecet:

> Nie wprowadzaj ludzi w blad;
> http://www.ceneo.pl/Plyty_glowne;017P1-129029P4-51384.htm
>
> Za wikipedią;
> "The sole principal change from AM2+ to AM3 is support for the AM3
> processors' integrated memory controller, which now supports DDR3 in
> addition to DDR2."
>

> AM3 moze pracowac z DDR2

Gdyby było tak jak piszesz, czym różniłaby się platforma AM2+ od AM3?
Weźmy dla przykładu pierwszą płytę z Twojego linka. Na stronie Asusa
występuje w zakładce AM2+! Oczywiście optymalizowana pod AM3, cokolwiek
nie miałoby to oznaczać.
http://asus.com.pl/product.aspx?P_ID=Bz2b2aYdPioLbN04&templete=2
A co takiego jest napisane w Wiki?

Jedną z głównych zmian AM2+ do AM3 jest wsparcie dla procesorów AM3
ze zintegrowanym kontrolerem pamięci, który obsługuje pamięci DDR3
i DDR2.

Od kiedy procesory posiadają zintegrowane obydwa kontrolery pamięci,
są zaliczane do AM3, aby odróżnić ich od tych, które nie mają.
Największy młyn jest z płytami głównymi. Mam wrażenie, że sami
producenci już się pogubili, nie mówiąc o sprzedawcach.
Wystarczy czasem nowy BIOS by z AM2 przejść na AM2+ i cieszyć się
najnowszym procesorem.
A następna platforma AM3 powstała po to, aby można było zastosować
nowsze, przyszłościowe pamięci DDR3

--
Wiesław
Opera Mail