Re: problem wentylator karta graficzna

Autor: googa <googa_at_data.pl>
Data: Tue 10 Nov 2009 - 11:56:53 MET

BartekK pisze, W dniu 2009-11-10 02:47:
> W tym problem, że "profil wentylatora" (tzn jaki PWM/zasilanie mu
> ustawić w zależności od temperatury/obciążenia karty) jest zapisany w
> biosie karty (i może być zmieniany softem, np rivatuner). Może jest w
> tym jakiś błąd (lub coś zostało zmienione) i np karta ma ustawiony próg
> "ponad 70'C włącz" i tutaj zamiast np 60%PWM jest 0%PWM ?
> Przeflashowanie karty powinno pomóc, tylko skąd akurat bios dla tej
> twojej konkretnej wylosujesz - to ja już nie wiem. Może niech serwis się
> tym martwi?

Karta jest już dawno po gwarancji i obawiam się, że serwisowanie jej u
producenta to gra nie warta świeczki. Nie bez przygód, ale udało mi się
załadować do niej nowe oprogramowanie (bios). Upewniłem się co do
ustawień dotyczących odczytu temperatury i sterowania wentylatorem.
Wentylator powinien uruchamiać swój "drugi tryb" przy temperaturze 75
stopni. Niestety pozostaje na poziomie 30% obrotów do temperatury około
100-110 stopni, po czym uruchamia tryb 100% i niedługo po tym wyłącza
wiatrak. Może być istotne, że po restarcie komputera wentylator na
karcie nie uruchamia się, nie działa również ręczne sterowanie obrotami
już w systemie operacyjnym. Pomaga jedynie wychłodzenie karty, na zimnej
komputer uruchamia wiatrak prawidłowo.

Co ciekawe ustawienie prędkości wentylatora na 100% przy pomocy np
rivatunera nie powoduje jego wyłączenia i karta działa normalnie (nie
grzeje się itp.) Dziwne "rzeczy" :)