Re: Nietypowy problem z dyskiem

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Mon 09 Nov 2009 - 20:55:27 MET

On Mon, 9 Nov 2009, Tomasz Wójtowicz wrote:

> Witam,
>
> chciałbym skonsultować następującą sprawę. Otóż mam dysk 1000GB (Seagate
> seria 12).
>
> Chciałem zamienić flagę aktywności pomiędzy dwoma partycjami i toporny
> programik, którym to zrobiłem, "powiększył" mi dysk do 1433 GB.
>
> Z tego powodu Menedżer Dysków w WinXP wyświetla mi teraz między dwiema
> partycjami nieistniejący obszar, który on oznacza jako unallocated.
>
> Wiem, że nie mogę teraz nic ruszać z partycjami, bo wszystko się
> wywali i stracę dane.

> [...]

  Ja bym zaczął od zbackupowania MBR.
  Przyznaj się - zrobiłeś?
  Czymkolwiek, w trzech kopiach, na wszystkim co da się podpiąć do tego
kompa poza owym HDD oczywiście :) i wydruku w HEX na papierze nie
wyłączając.
(a jakbyś miał kopię MBR sprzed operacji, to "o czym mowa" ;))
  Potem może pomóc dowolny edytor dyskowy, DOSowej wersji
DISKEDITa (był kiedyś w wersji demo oprogramowania Nortona)
nie wyłączając.

pzdr, Gotfryd