Re: Kabel / tasma do dysku ATA133/UDMA133 IDE

Autor: STranger <pisz_at_naberdyczow.ue>
Data: Sat 07 Nov 2009 - 13:04:01 MET

ąćęłńóśżź pisze:
> Rozumiem, ale przy dwóch kanałach i trzech dyskach nagrywarka musiałaby być jako slave, a trzeci dysk jako master na drugim kanale,
> więc z uwagi na dysk potrzeba jednak UDMA/133.

A dlaczego tak? Ja bym podłączył nagrywarkę na kanale osobnym jako
master i dał taśmę 40 żyłową. Często z 80 żyłowymi napędy optyczne
miały/mają problemy.
A dwa dyski razem na jednej; wtedy oczyw 80 żyłowa taśma. Będzie działać
jako ATA 133 ten zestaw. Ewentualne spowolnienia z powodu przepustowości
kanału 133 są pomijalne, więc nie pisz mi że tak jest gorzej niż razem z
napędem optycznym na jednym kanale. :)

> Z tego, co mi się kołacze po łepetynie - czy taśmy są na 66/100, a na 133 trzeba już kabla (kwestia skręcenia przewodów / żył)?

Nie. 66/100/133 to jedna taśma.

--
pozdrawiam
STranger