Re: Zabezpieczenie dysku przeci wstrzasom w laptopie? Wylaczyc czy nie?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 05 Nov 2009 - 22:34:18 MET

** Marcin <nomail@nospam.de> wrote:

> Ostatnio zanabylem Lenovo SL500. Jest tam zabezpieczenie dla dysku przed
> wstrzasami. Podczas jazdy pociagiem zachcialo mi sie ogladac divx z dysku.
> Niestety co jakis czas dzialal system i wylaczal na chwile dysk co przrywalo
> film. Poprzednio mialem IBMa R50e, nie mial on takiego systemu ale przez 4
> lata nic sie nie stalo. Wiec nie wiem czy mozna bezpiecznie wylaczyc ten
> system na czas podrozy pociagowych.

To pytanie skieruj do PKP? :)))

Serio to pewnie ten system jest przesadnie czuły - ale do tego on służy właśnie
aby eliminować *potencjalne* możliwości uszkodzenia dysku.

> OffTopic: Ewentualnie moze w VLC mozna ustawic jakos by mial on duzy bufor i
> odtwarzanie nie byloby przerywane.

No właśnie to jest rozwiązaniem Twojego problemu - tak w VLC można zwiększyć
bufor odczytu spokojnie do kilkudziesięciu MiB i to rozwiąże problem.

Prawdopodobnie to jest te ustawienie:
http://home.kosmosik.net/always/vlcbuffer.JPG