Re: Awaryjność komputerów Fujitsu

Autor: Doxent <doxent_at_gazeta.pl>
Data: Thu 05 Nov 2009 - 16:56:16 MET

Użytkownik "Dominik & Co" <Dominik.Alaszewskinawirtualnejpolsce@invalid.com>
napisał w wiadomości news:hcuafv$kng$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
>
> Czy ktoś gdzieś natknął się na jakiekolwiek informacje
> dotyczące awaryjności komputerów (desktopów) Fujitsu?
> Jakieś wady danych modeli, ogólne statystyki, cokolwiek?

mam w szafie 2 identyczne płyty główne D1567 wyjęte z desktopów FS co prawda
dość wiekowe bo z 2003-4 roku i obie zjechały dokumentnie do bazy po 4-5
latach pracy podczas wkładania urządzeń do usb. Jedna we wrześniu gdy
podłączyłem skaner a poprzednia jakiś niecały rok wcześniej po podłączeniu
hdd. Komp się wyłączył nagle i nie wstał już nigdy. Widać mocne wygrzanie na
środku mostków południowych intela a płyta zwiera zasilacz, nie pomaga nic.
USB może być tutaj piętą achillesową w nowszych modelach także gdyż brakuje
na nich jakichkolwiek elementów przypominających bezpieczniki czy rezystory
zabezpieczające przed zwarciem.
Płyty optycznie wykonane cacy, żaden nawet Asus Deluxe się do wykonania nie
umywa zwłaszcza jeśli chodzi o porządek na płytach i grubość laminatu którym
można zabić, przypominają trochę płyty intela z tym, że laminat jest bardzo
gruby i sztywny. Pod procesorem jest fabrycznie płyta backplate.
Na alledrogo dość sporo było podobnych płyt FS za całkiem małe pieniądze.
Dodam, że gdy je używałem przez ostatnie 2 lata nie było ani jednego zwisu
czy bsoda na kompie a całość chodziła wyjątkowo stabilnie. Pech, że obie
zeszły z tego świata niestety.