Re: FSB a pamięci

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Wed 04 Nov 2009 - 21:51:40 MET

Dnia Wed, 04 Nov 2009 21:09:36 +0100, Rafał napisał(a):

> Jeszcze nie kumam...
> Może posłużę się przykładem. Dajmy na to procesor E6300 2.8 GHz
> Wg specyfikacji FSB 1066 MHz.
> Mnożnik 10.5, czyli coś musi pracować z częstotliwością
> 2800/10.5 = 255 HHz
> Co?
> Z jaką częstotliwością będą pracować pamięci?
> Czy mógłby mi ktoś wyklarować co i z jaką częstotliwością
> pracuje, na powyższym przykładzie.

E6300 pracuje z szyną 266 MHz. Potrzebujesz pamięci minimum 533. Możesz
pamięci ustawić z wyższym mnożnikiem nawet x4 i wtedy potrzebujesz DDR2
1066. Inna sprawa że to specjalnie wzrostu wydajności to nie da. Szybkie
pamięci są dla owerklokerów. Procesory E8x00 spokojnie chodzą z szyną
powyżej 500 MHz i wtedy zwykłe "osiemsetki" nie pójdą.