Re: Bootowanie z CD-ROM-u via USB

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 04 Nov 2009 - 18:06:04 MET

radekp@konto.pl pisze:
> Czy za pomocą adaptera* USB<->CD-ROM IDE
> można bootować kompa z tego CD-ROMU?
>
> Zakładamy, że BIOS posiada opcję bootowania z USB lub Removable Device.
Tak, jeśli posiada bios, to bez problemu. Zależnie od biosu - czasem
jest do wyboru usb-cd/dvd, a czasem po prostu wystarczy wybranie cd/dvd
a bios sam sobie z usb zamapuje. Większe zamieszanie jest z
usb-pendrive, walczyłem kiedyś długo bo nie chciało bootowac mi z
pendrive (arch-na-usb) ani po wybraniu usb-fdd, ani usb-storage, a
dopiero poszlo gdy wybralem ... hdd (i to wcale nie usb, po prostu hdd).
Płyta wykryła format pendrive jako hard disc i tak zbootowala.