Re: dekodujaca karta graficzna

Autor: Wiktor S. <wswiktor&poczta>
Data: Sat 31 Oct 2009 - 16:46:48 MET

1634Racine wrote:
> na bardzo starym _pececie_ (grafika: jakas przedpotopowa nvidia
> [tnt...], procesor: 800 mgh

chyba MHz

> Jakos nie moge tego o ati rage mobility wyczytac w sieci, ale
> zakladam, ze tak, ze ati bardzo pomaga dekodowaniu i nawet slabszy
> procesor [700] nie przeszkadza.

Powiedz jaki to jest ten procesor 800 MHz, bo jeśli np. 800 to Celeron a 700
to Athlon to ten Athlon będzie szybszy. Powiedz też, w czym odtwarzasz.
Ogólnie jesteś na dolnej granicy "odtwarzalności" divx-a, więc każdy czynnik
może mieć wpływ: bitrate filmu, używany program, prędkość dysku i karty
graficznej (ale nie tego czy karta coś dekoduje, tylko ogólnej jej
wydajności), rozdzielczości filmu i pulpitu (bo pierwsza jest skalowana do
drugiej), rodzaju karty dźwiękowej (karty na slocie ISA znacznie bardziej
obciążały procesor niż na PCI).

Ja odtwarzam filmy na Pentium III 733 MHz, grafika Radeon 9200 AGP, dźwięk
SB Live 5.1. Używam programu Media Player Classic, ale muszę ustawić
rozdzielczość pełnoekranowego odtwarzania filmu na 640x480 lub 800x600
(pulpit mam 1280x960) i w ustawieniach MPC wybrać "overlay mixer"
ewentualnie VMR7 (ale nie VMR9). Jak już mówiłem, jest to na dolnej granicy
wydajności, więc wszystko ma znaczenie, włącznie z tym czy film jest z
napisami w osobnym pliku czy nie.

Płyty video DVD wymagają raczej słabszego procesora niż divxy, a nie
silniejszego.

> Czy dzisiaj wszystkie karty graf,takze te z nizszej polki, maja juz te
> wlasnosc, ze [same] dekoduja obraz?
> Mozna to jakos poznac po lekturze specyfikacji?

Nie, karty graficzne z reguły nie dekodują filmów. Procesory od powiedzmy
gigaherca w górę są na tyle szybkie, że nie potrzeba żadnego sprzętowego
dekodowania. Natomiast zbyt wolna karta graficzna może płynne odtwarzanie
uniemożliwić. Kilka tygodni temu odtwarzałem film na jeszcze słabszym
sprzęcie - Celeron 700, grafika Riva TNT2 M64, dźwięk jakiś na slocie ISA -
chodziło płynnie, ale w 640x480 (film i tak miał 640x350 czy coś koło) i bez
napisów.

Ale jeśli chcesz odtwarzać filmy w jakości HD to bez komputera na poziomie
Core 2 Duo nie podchodź.

--
Azarien