jak sprawdzić stan procesora

Autor: buła <odczapy_at_onet.pl>
Data: Sat 31 Oct 2009 - 15:01:43 MET

Witam,

w wyniku moich kombinacji przy komputerze (próbowałem założyć chłodzenie na
chipset płyty głównej-niestety jest on bardzo blisko procesora i musiałem
się naszarpać)
przestał się on uruchamiać.

Wymieniłem płytę główną na Gigabyte GA-EP31-DS3L.
Niestety jedyna różnica to ta,że na ekranie widzę teraz zamiast czarnego
ekranu logo Gigabyte (wentylatory tak jak chodziły nadal chodzą).
Zastanawiam się czy nie jest to czasem sprawką procesora.
Na tej płycie przy jego gnieździe znajdują się diody, jednak jedyna
informacja jaka znajduje się w instrukcji to :"The number of lighted LED's
indicates the CPU loading.The higher the CPU loading , the more the number
of lighted LED's".
Diody świecą się wszystkie, ale część na czerwono,część na zielono.

Czy jest jakiś sposób,aby sprawdzić stan procesora? Gdzie szukać przyczyny
niesprawności komputera?