Re: PÅ‚yta+procesor- minimum energii - jak najciszej

Autor: R.M. <fowerem_at_gmail.com>
Data: Sat 31 Oct 2009 - 13:50:39 MET

ToMasz wrote:
> witam
>
> prosze o porade. Potrzebuje poskładać komputer, który bedzie używany do
> internetu, filmów, (ogladania i montażu) do gier.. raczej nie, moze w
> przyszłości.
> PRzyszłemu właścicielowi, spodobał sie mój athlon 3000, któremu w tej np
> chwili wiatraczek sie nie kręci. Zacznie gdy na stronie www pojawi sie
> zadużo flasha i wyskakujacych bzdur.
> niestety to staroc, i cisza jest okupiona anemicznym działaniem.m Prosze
> wiec o porade, jaki duet procesor+płyta, (do kupienia jako nowe, za
> [...]

TDP za bardzo nie masz co sie przejmowac, 45W to zupelne maximum moim
zdaniem, wiecej nie ma sensu

TDP to jest w przyblizeniu ile procesor zuzywa mocy przy maksymalnym
obciazeniu (100% load)

wazniejsze od TDP jest ile procesor zuzywa mocy w stanie bezczynnosci (idle)

i tak np.
athlon II X2 z TDP 45W w stanie idle zuzywa cos okolo 7-8W, moim zdaniem
to i tak za duzo, w idle precesor powinien zuzywac nie wiecej niz 1W...