Re: Modernizacja do RACK

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Fri 30 Oct 2009 - 22:02:28 MET

orcio pisze:
> producent podaje 30kg dopuszczalne obciążenie (1szy z googla) UPS ma
> 20kg pewnie znajdę coś co ma większe obciążenie albo lżejszy UPS. Jak u
> Ciebie jest z tą waga bo nie wiem czy tam jest możliwość przejścia na
> wylot przez ścianę?
Nie ważyłem swojej, a teraz stoi na ziemi na kółkach "do wózków
transportowych", i ciężko ją podnieść, ale się da. Tyle że złapać za róg
i podnieść przechylając - to można i samochód co waży pół tony, i nie
czuje się w zasadzie ile to waży w całości. Ciężkie jest - UPS
conajmniej ~10-15kg, rejestrator video, do tego dwa catalysty (może po
3-4kg?), serwer, NAS lacie, drobnica w stylu modemów adsl, patchpaneli,
kabli - ale to wszystko waży, choćby głupie patchkordy - jeden "waży
nic" - ale jak niesiesz kartonik 100szt to nagle się okazuje że to
ciężkie...

Nadal uważam że to co ty masz mieć - 40cm szafka - to się nadaje
wyłącznie na switcha, patchpanel, może jakiś wideo-rejestrator i
ewentualnie jakiś routerek i koniec. To nie jest szafka serwerowa, tylko
teleinformatyczna. A tym bardziej UPS bym tam nie wkładał na siłę -
każdy stopień celsjusza więcej, to krótsze życie akumulatorów.

> Zastanawiałem sie czy to nie ma większej odporności na prace 24/7 ale
> jak tylko bonus to RACK to aż tak mnie nie zachęca.
Serwer to serwer, nawet jak z głową zrobiony zwykły składak, to zawsze
musi być zdolny do pracy 24/7. Sprawy "serwerowe" to np łatwość wymiany
elementów (dla zapewnienia najmniejszego down-time), mocno
przewymiarowane chłodzenie, tak by nawet po straszliwym zapyleniu,
zakurzeniu i w temperaturze "serwerowej" typu 40'C nadal działało. A
żeby było ciche - nie jest to istotne w warunkach serwerowni, więc
huczy... Albo w przypadku serwerów 1U - raczej bym to określił - wyje,
huczy i gwiżdże.