Re: Płyty Intela (np. DG41TY) - jaki prąd na 5VSB?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Thu 29 Oct 2009 - 20:09:25 MET

Piotr Gogolewski pisze:
> Chodzi mi o maks. prąd w stanie wyłączenia/czuwanie (5VSB), jaki według
> dostępnej na stronach producenta specyfikacji technicznej miałaby taka
> płyta pobierać. Jest podane 3,0 A, co jest dość sporą wartością,
> Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki - może te dane ze specyfikacji są
> nieco z sufitu (tak jak ta wartość 0,64 A?)?
Wszystko to wynika z tego, że porty USB są zasilane w standby. I
zależnie od tego ile ich jest, i czy jest obsługiwane "uśpienie"
urządzeń na usb (wtedy muszą pobierać mniej prądu), taki prąd z 5Vstb
będzie mógł być pobrany. W najgorszym wypadku masz np 6portów USB po
0.5A każdy (jeśli nie usypiają) i już masz 3A... Jeśli w trybie
uśpienia/wyłączenia płyty urządzenia prawidłowo chodzą tylko w trybie
low-power (100mA na urządzenie) to jest mniejszy pobór pradu... A jeśli
płyta odcina zasilanie ubs w trybie wyłączonym - to może +5Vstby być w
ogóle słabiutki.
Ja bym się tym nie przejmował - zmierzył w stby ile tam jest, bez
podłączania 10 klawiatur na usb na raz ;) i tyle. To w końcu tylko 1 pin
z złącza atx, wystarczy podpiąć masę (choćby przez P4 złącze wpięte w
płytę) i miernikiem za 9zł zmierzyć prąd na linii między wtyczką ATX
24pin a płytą główną (na odpowiednim pinie oczywiście)