Re: Artefakty przy nowej grafice

Autor: vcore <mail*wytnij*_at_vcore.pl>
Data: Tue 27 Oct 2009 - 00:18:26 MET

Łukasz Dąbrowski pisze:
> Witam!
>
> Kilka dni temu kupiłem nową kartę graficzną: Asus GF9600 GSO TOP.
> Niestety, czasami widoczne są na ekranie drobne "artefakty". Przekłamania
> te mają postać najczęściej 2-3 malutkich prostokącików w jednolitym
> kolorze. Objawia się to tylko przy grafice 3D, i to dość rzadko.
> Np. w grze FPP efekt pojawia się tylko jeśli patrzymy na teren w jakieś
> konkretnej odległości, tj. znika po spojrzeniu na bliską ścianę, lub w
> niebo. Najczęściej, pojawia się gdy włączone jest filtrowanie anizotropowe
> oraz antyaliasing.

> [...]

Mam bardzo podobny problem z tą samą kartą, ale problem ten jak narazie występuje _tylko_ w grze
battlefield2, czasami zaraz po wejściu do gry gdy zostaje zabity po ekranie zaczynają latać szare i
czasami czarne paski - podobnie się dzieje gdy włącze mapę obszaru gry (zasłania cały ekran) i ją
wyłącze (powrót do gry), pomaga wejście do menu i "pomachanie" kursorem, czasem jednak po wielu
godzinach gry zdarza się tak że kolory niektórych tekstur się odwracają, z jasnych robią się ciemne
itp. wtedy pomaga niestety tylko wyłączenie gry, a i bywa tak (bardzo rzadko) że po wyjściu z gry po
zobaczeniu tego typu "artefaktów" wywala mi BSODa, z minidumpa wynika że powodem jest sterownik (a
konkretnie nv4.disp.dll )

Moje spostrzezenie jest takie że owe problemy wystepują w przypadku kiedy na ekranie dzieje się dużo
rzeczy, albo dzieją się nagle - bo np. podczas gdy zostaje zabity ekran się rozmazuje, czyli włącza
się jakiś efekt, wtedy bywa tak że dysk przez ułamek sekundy mieli, gra się na ten czas zawiesza
(0,5s) no i pojawiają się owe paski, to samo sie dzieje po powrocie z widoku "Mapy"

Bywał czas że tego typu babole pojawiały się co ok. godzine, ale teraz od przynajmniej paru dni nie
było zaobserwowałem żadnych artefaktów i problemów

--
WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe
www.webprogress.com.pl