Re: Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofnąć?

Autor: hellfire78 <luk_25_at_op.pl>
Data: Sun 25 Oct 2009 - 09:43:47 MET

On 24 Paź, 22:04, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "MC"

> Założył RAID z niewiadomych powodów i jeszcze dodatkowo radośnie sobie
> niedbale go zsynchronizował. Sorry, nie kupuję dużej wartości tak
> przechowywanych danych.
>
> --
> \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
> .\.K...@epsilon.eu.org.\.\.
> \.http://epsilon.eu.org/\.\
> .\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Dane nie są na tyle cenne żeby wydawać kasę na profesjonalne ich
odzyskanie bo wszystko da się odtworzyć kwestia tylko poświęcenia
odrobiny czasu. Jak pisałem były to głównie dokumenty, które da się
odtworzyć na podstawie wydruków lub raportów z programów. Gdyby dane
na tym kompie była aż tak cenne już dawno wymieniłbym baterie
podtrzymującą BIOS i robił kopię :-) RAID na tym kompie był potrzebny
kiedyś obecnie jest to zwykła stacja robocza, przywracałem macierz w
ramach eksperymentu. Poczynałem sobie tak swobodnie, bo spodziewałem
się że sterowniki RAIDu są na tyle inteligentne że potrafią rozpoznać
na którym dysku są nowsze dane. Jeśli nie to przynajmniej spodziewałem
się że odtworzą macierz na podstawie mastera a nie secondery, niestety
jak widać pomyliłem się no ale dzięki temu teraz jestem mądrzejszy :-)
Pytałem z ciekawości, dzięki Mariusz za wyjaśnienia. Wątek uważam za
zamknięty. Jak chcecie sobie podyskutować o osiągnięciach firm
odzyskujących dane załóżcie sobie własny wątek :-) Pozdrawiam