wybór karty graficznej do gier (i chłodzenia na procka)

Autor: e-wrobel <wrobel_at_e-wrobel.com>
Data: Sat 24 Oct 2009 - 10:40:31 MET DST

Dzień dobry Dziewczęta i Chłopcy!

Otóż, stoje przed wyborem optymalnej (do gier) karty graficznej do mojego
kompa, który w obecnej konfiguracji to:

Procesor: AMD DualCore X2 6000+ (Winsdor, 2MB cache, 2x3GHZ)
Ram: 3GB Kingston 667Mhz
HDD: 500GB +200GB Sata2
Karta grafiki: Radeon 1650Pro 256MB ram (silen Pipe)

I póki co, działa mi to całkiem nieźle, np w Prey grałem w 1024x768 bez
zaciachów i chciałbym w miarę możliwości pograć w podobnej rozdzielczości w
nowsze tytułu (np. Wolfenstein).

Jaką kartę polecacie, aby w pełni wykorzystała możliwości mojego sprzętu?
Zmiana sprzętu (płyta, procesor, ram) nie wchodzi w grę, bo to ciągle dosyć
szybka maszyna i jestem z niej bardzo zadowolony.

Acha, na codzień korzystam także z linuksa oraz compiz fusion i jak wiadomo
są z nim problemy na kartach Ati. Mi działa nieźle, ale mimo wszystko byc
może skłonił bym się raczej w stronę Nvidii.

Acha, cena tak do ok 600zł.

I przy okazji, możecie polecić jakieś ciche chłodzenie do mojego procesora,
tak do ok 100zł? Na boxowym w idle mam 42 stopnie, a po kilku godzinach
grania ok 60 stopni, tylko...niestety boxowy cooler nieco mi przeszkadza.

Pozdrowienia