Re: Kiepska jakosc audio na frontowym panelu

Autor: fv <fake_at_cybax.com>
Data: Wed 21 Oct 2009 - 15:14:16 MET DST

Andrzej Libiszewski wrote:

> Ależ jest. I bez podstawek porcelanowych pod kable też się obejdzie.

Jaka?

> Jeśli twoje pojęcie o wewnętrznych dźwiękówkach skończyło się na SB128 to
> możesz tak sądzić.

Moje pojęcie o wewnętrznych dźwiękówkach jest wystarczające do stwierdzenia, że pole
elektromagnetyczne układów cyfrowych i zasilacza, zawsze wpłynie negatywnie na jakość dźwięku
generowanego w przetwornikach cyfrowo-analogowych. W jednych sytuacjach jest to efekt ewidentny
(piszczenie) a w innych znacznie mniej.

Od 40 lat firmy starają się maksymalnie fizycznie odseparować od siebie zasilacz od układu
przedwzmacniającego oraz wyjść. Gdy mowa o odtwarzaczach CD, powstają nawet projekty oddzielnych
napędów z wyjściem cyfrowym i oddzielnego samego DAC. To są ekstrema, ale proszę mi wierzyć -
słychać tą różnicę. I nie bierze się ona z kąta ugięcia kabla czy domieszki złota.

Zrobiłem kiedyś eksperyment i wykonałem obejście w radioodtwarzaczu idące od źródła dźwięku do wyjść
z tyłu. Ścieżka biegła bardzo blisko zasilacza i dźwięk był nieco rozmydlony. Przeciąłem ją i
zastąpiłem ekranowanym kablem (antenowym, miedziany oplot, nie jakiś za $500 z metra). Rezultat
słyszała nawet moja siostra.

Wobec tego śmiem twierdzić, że moje pojęcie o jakości dźwięku nie skończyło się na SB128.

Jeśli pan twierdzi że istnieją karty wewnętrzne o wysokiej jakości dźwięku to rzeczywiście tak jest.
Mało kto pamięta już o znakomitym układzie Ensoniq ES1371 czy karcie Gravis Ultrasound.

Ale nawet te dwie znakomite karty nie docierają do poziomu który osiąga zewnętrznego USB na dobrym
chipie.

Może to być dla niektórych szokiem, podobnie jak to że po zmianie zasilania z prądu zmiennego+układ
transformatorowy na zwykłe baterie, można uzyskać bardzo dobre wyniki w jakości dźwięku.

> Jeszcze wymyśl jak wejścia tym zastąpić :)

Nie było takiego warunku.

> Brak pojęcia o czym piszesz. I tyle.

Ale proszę pana, więcej konkretów a mniej stroszenia piórek. Dyplomy i ostry język to jeszcze nie
wszystko.

Być może różnimy się tylko w kwestiach subiektywnych.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL