Kiepska jakosc audio na frontowym panelu

Autor: de Fresz <defresz_at_nospam.o2.pl>
Data: Mon 19 Oct 2009 - 11:43:14 MET DST

Bandziorno

Mam problem z jakością audio wyprowadzonego z płyty na przedni (a tak
naprawdę górny) panel. Po podłączeniu słuchawek (raczej dobrych, i to
dwóch różnych modeli, aby wyeliminować kwestie np. niestykającego
jacka) słychać cichy szum i popiskiwania (nawet gdy żaden program nie
generuje jakiegokolwiek dźwięku), a gdy puścić cokolwiek, to oprócz
owego szumu są skopane kanały, tzn. 80% idzie na lewy. Po podłączeniu
do tylnego panela, jest wszystko ok, no może poza tym, że głośno (nawet
jak się ściszy w systemie, to niektóre aplikacje - np. gry - zdają się
to olewać, ale to może kwestia sterowników).
Próbowałem podłączać i jako HD audio i jako AC 97, ale jest dokładnie
tak samo. Czyli wychodziłoby, że albo płyta, albo obudowa, tylko nie
bardzo mam pomysł jak to sprawdzić. Drugiej płyty ani obudowy pod ręką
nie mam, zresztą i tak nie jestem przekonany, czy by mi się chciało
wszystko wybebeszać dla sprawdzenia ;-)
Czy można gdzieś kupić coś w stylu złączka audio na płycie (nie pomnę
jak się to wejście nazywa) -> jack audio? A może jakieś inne sugestie?
Płyta Asus P5Q-E, obudowa CoolerMaster Mystique 632.

--
Pozdrawiam
de Fresz