Re: Jaka karta telewizyjna do kompa??

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 18 Oct 2009 - 00:47:34 MET DST

news.onet.pl pisze:
> Mam pytanie odnośnie karty telewizyjnej do komputera. Czy jest możliwe
> podpiecie dekodera cyfry+ do karty telewizyjnej czy karty telewizyjne
> dzialaja tylko z antenami naziemnymi?? Nie znam sie kompletnie w tym
> temacie?? Jesli ktos moglby mi udzielic inforacji bylabym wdzieczna. Jak
> podpiac cyfre+?? I ewentualnie jaka karte tv kupic??
Karty TV do komputera to dwa oddzielne urządzenia w jednym (w jednym
pudełku na usb, lub w postaci jednej karty):
1) odbiornik TV, czyli coś co z sygnału "antenowego" (lub z kablówki,
ale chodzi o sygnał wysokiej częstotliwości) zrobi "sygnał wizyjny" plus
"sygnał audio". To że akurat wybranie "kanału" (częstotliwości) odbywa
się programem 'do karty tv' a nie pilotem jak w tv to tylko szczegół...
2) układu przechwytującego obraz "sygnał wizyjny" do postaci cyfrowej,
którą program 'od karty tv' potrafi wyświetlić w okienku, nagrać na dysk
jako film itp.

Niektóre karty mają dodatkowe wejście sygnału "pomiędzy" tymi dwoma
urządzeniami, typu s-video (czarne gniazdko mini-din) oraz "złożona
wizja" (żółty chincz). Taki sygnał obrazu możesz dostać z tunera cyfry
(lepszą jakość powinien dać po złączu s-video), i wyświetlać na komputerze.

Skoro nie potrzebujesz części "odbiornikowej" to w zupełności wystarczy
ci karta "przechwytywania obrazu" (video capture, czyli karta
telewizyjna ale bez części odbiornikowej), np
http://www.allegro.pl/item769765160_video_audio_grabber_easycap_visual_studio_gr1.html

Jest też jeszcze inne wyjście - specjalny tuner satelitarny, który
oprócz wyświetlania obrazu (na tv) ma możliwość wysyłania go w cyfrowej
jakości przez sieć (oraz np nagrywania go, na wbudowanym lub zewnętrznym
dysku). Np DreamBox DM500s z wgranym odpowiednim oprogramowaniem -
podłącza się go do sieci komputerowej, i zdalnie przez sieć (lokalną
oczywiście, nie internet) możesz oglądać przez program VLC obraz, w
jakości cyfrowej i idealnej, lepszej niż TV wyświetli...