Re: klonowanie partycji z dysku fat32 na dysk ntfs

Autor: geyb <geyb_at_gazeta.pl>
Data: Sat 17 Oct 2009 - 16:39:21 MET DST

> właśnie się okazało że musi dojść do wymiany dysku z leciwego 60GB na
> coś noewego (na pewno większego niż 80gb) co oznacza że fdisk nie będzie
> go chciał podzielić ...

Doczytaj. Fdisk potrafi dzieliś dyski o większej pojemności.
http://www.gnu.org/software/fdisk/

> czyli jestem skazany na ntfs

Tak, ojoj, to współczuję :) Tak na serio - w porównaniu do FAT32 system
plików NTFS ma sporo zalet. Jednak przymusu nie widzę,
Poza tym system plików FAT32 teoretycznie pozwala na utworzenie partycji
o rozmiarze 2TB (a teoretyzując to nawet więcej), ale z powodu
ograniczeń oprogramowania Microsoft-u można tworzyć znacznie mniejsze
partycje. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednak użyć fdisk-a z
powyższego linka lub nakładki graficznej GTParted
http://pl.wikipedia.org/wiki/FAT32

> i tu pytanie czy da się partycję win2000 z tego starego dysku fat32
> jakoś sklonować na partycję nowego (ntfs'owego) dysku

Tak wprost to nie, bo klonowanie to zrobienie kopii 1:1. Ale możesz
przecież:
- sklonować partycję FAT32 ze starego dysku na nowy (też FAT32)
- przekonwertować ją już z poziomu windows na NTFS
- zwiększyć jej rozmiar wg potrzeb za pomocą zewnętrznego programu, bo o
ile wiem, windows nie pozwala na tak podstawowe operacje jak zmiana
rozmiaru partycji. Wypróbuj np. Easeus Partition Master
http://www.partition-tool.com/personal.htm

> ktoś coś doradzi? ktoś to przerabiał?

eee tam :)

g.