Re: TV jako drugi monitor

Autor: Michał Łukasik <michu_l_at_gazetaCUT.pl>
Data: Sat 17 Oct 2009 - 11:31:28 MET DST

Dnia 16.10.2009, Mariusz napisał(a):

> To działa bez problemu z kartami Ati.

Żeby nie było, że na czymś działa a na czymś nie. To powinno działać na
każdej współczesnej (~4 lata wstecz także, a pewnie i dalej) karcie
graficznej, kwestia tylko zastosowanego oprogramowania (sterowników)
i odpowiedniego skonfigurowania.

> Wystarczy użyć w windowsach opcji
> rozciągnięcia pulpitu (a nie klonowania) na drugi monitor.

Właśnie.
Swoją drogą klonowanie IMO miało sens tylko przy kartach starych jak np.
S3 Savage4 (to akurat pierwsza jaką miałem z TV-Out, a może to była nVidia
128ZX [???]) gdzie było za mało pamięci na karcie by wyświetlić dwa
pulpity (w sensownej rozdzielczości).

> Wówczas filmy i inne programy można sobie na tym drugim ekranie używać i
> to w innej rozdzielczości niż ekran monitora.

AFAIR do różnych rozdzielczości potrzebna jest karta z 2*RAMDAC, ale
faktycznie współcześnie to chyba nie ma żadnej, która nie spełniałaby tego
warunku.

--