Re: TV jako drugi monitor

Autor: Dominik & Co <Dominik.Alaszewskinawirtualnejpolsce_at_invalid.com>
Data: Fri 16 Oct 2009 - 08:47:32 MET DST

Radosław Sokół napisał(a):

> Również nie zachowanie proporcji skutkuje nieużytecznym
> obrazem. Z tego wynika to 768x576 (proporcje 4:3).

Obraz o różnej rozdzielczości pionowej i poziomej (np. 320x512)
nie oznacza od razu nie zachowania proporcji (po prostu piksel
nie jest kwadratowy). Taki obraz jest jak najbardziej użyteczny,
wyświetlałem w tej rozdzielczości fotki na telewizorze (jeszcze
z Amigi 500) i wyglądały jak na tamte czasy zupełnie przyzwoicie.
BTW: tak samo jest z sygnałem VHS (pamięta jeszcze ktoś, co to? ;-)
-ca 240 pikseli w poziomie (3 MHz pasma). Obraz IMHO całkowicie
użyteczny :-)

Poza tym, TV na wejściu wideo ma zwykle pasmo sporo większe,
niż zwyczajowe 5MHz PAL (pomijając już podłączanie
via RGB). O ile 1280 pikseli to lekka przesada (aczkolwiek na
monochromatycznym TV (Cygnus) był dość czytelny- testowałem tryb
1280x256 z Amigi 1200), o tyle 800 pikseli w poziomie
będzie najpewniej dobrze czytelne.

Pomijam już rozważania nt interlace :-)

A do autora wątku: odtwarzacz KORR 2238 za 80 zł doskonale
odtwarza filmy i zdjęcia z pendrive na TV. Po co kombinować?

--
Dominik (& kąpany)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP