Re: Monitory poleasingowe

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Thu 15 Oct 2009 - 23:47:33 MET DST

Gupik pisze:
> na Allegro jest sporo monitorów LCD poleasingowych [ NEC,a ] na matrycy
> MVA lub IPS tak ok. 2 - 4 letne [ 19 - 21 cali ], czy warto kupić taki
> monitor, czy lepiej nowy na TN ??
Sam musisz ocenić, zależnie do czego to potrzebujesz, jakie masz
fundusze i cierpliwość.
Stare MVA jest bardzo zawodzące "przeciętnego usera", tzn będzie mocno
zawiedziony efektem - ueee, kontrast nie 80000:1, ueee czarny jest jakiś
blady-prześwitujący, ueee kąty wcale nie tak ogromne itp. Zwłaszcza w
starszym monitorze, w którym i podświetlanie może być już troche
nierównomierne, i wyświecone, i parametry już nie te... A typowo
wychwalane zalety jak głębia/paleta kolorów itp nie będą na pierwszy
rzut oka nigdy widoczne.
Mam 2x Eizo 18" na MVA (tak z 5 lat mają) i mam nówki sztuki na TN "III"
(czy jakby to oznaczać, nowe monitory ale z niskiej półki cenowej). I na
pierwszy, drugi i kolejne rzuty oka - te nowe świecą, działają i do
biurowych spraw nadają się zdecydowanie lepiej. I nie biorą 115W na 18",
nie piszczą zasilaczem w stanie standby...