Re: Budżetowa grafika PCI-E do starszych gier nie FPS - co polecacie?

Autor: Michał <mbierwia_at_wywalto.o2.pl>
Data: Thu 15 Oct 2009 - 13:30:44 MET DST

> To ten z proline? Sam chyba kupię. Ale już jest za 205 :(
> On może mieć taką cenę z powodu 384 MiB. Ale coś mi się nie zgadza: u
> Ciebie ma 550 MHz rdzeń, wg. sklepu ma 600 MHz. Pamięć u Ciebie 1600
> Hz
> (800 Hz), wg. sklepu 1700 MHz. Czyżbyś kartę... underclockował?

Z proline. Ja kupiłem zwykłą wersję i testuję chwilowo @default a
podwyższone zegary ma droższa wersja TOP różniąca się jedynie wpisami w
biosie odnośnie taktowania. Generalnie ilość pamięci wystarcza w moim
przypadku (1280x960 na monitorze CRT), 3dMark06 dobija do 10k pkt (jakiś
tam wyznacznik to jest, choć niezbyt miarodajny) i nowsze gry chodzą
płynnie w ustawieniach średnio-wysokich. Chłodzenie podpiąłem pod 5V z
molexa, bo ten sławetny "cichusieńki" glaciator był torturą dla uszu
przy 12V.

Wiem, że "tylko" 384MiB, "tylko" 192bit szyna, "tylko" 12 potoków, ale
trzeba pamiętać, że mówimy o karcie z segmentu lowend, do którego należą
9400GT, 9500GT, 4650, 4350.