Re: 4 banki i 16 GB ???

Autor: tg <aa_at_bb.cpl>
Data: Mon 12 Oct 2009 - 01:12:20 MET DST

"Adas" <adsflvasfdlvasfdWYTNIJTO@onet.pl> wrote in message
news:10c5.00000343.4ad25a5f@newsgate.onet.pl...
> Mnie już DDR2 nie interesuje. Mnie interesuje porównanie ceny 1 GB, dla modułów
> 1, 2 i 4 GB !

ale co tu porownywac?
topowe podzespoly zawsze byly drozsze niz wynikaloby to z proporcji
kowalski raczej nie kupi 3x4GB 1333MHz cruciala za ~1400pln bo za
tyle to ma caly komputer... a jak ktos musi miec takie a nie inne
czesci to cena nie gra glownej roli bo zazwyczaj albo spi na kasie
albo te czesci na siebie zarabiaja

a topowe czesci komputerowe drogie sa bo:

malo ludzi je kupuje - bo za znacznie mniejsze sumy mozna miec niewiele
im ustepujace podzespoly a na dodatek szybko traca na wartosci - zazwyczaj
po roku sa to juz 'normalne' czesci (a lezac na polce w sklepie tez
potrafia stracic kilka-kilkanascie % wartosci miesiecznie - wiec nie
oplaca sie ich miec fizycznie na stanie)

sa najbardziej skomplikowane - w zwiazku z iloscia odrzutow i koniecznoscia
wymian\napraw skomplikownych podzespolow producent tez ustala poprzeczke
cenowa bardzo wysoko

wystarczy spojrzec w procesory
i7 920 @2.66GHz - $284,
i7 965 @3.20GHz - $999

wg tych cen i7 965 musialby byc 4 razy wydajniejszy od tanszego, a jest
szybszy o jakies 20-25%