Re: Zestaw komputerowy

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 11 Oct 2009 - 15:41:06 MET DST

Andrzej Kuća pisze:
> Witam, mam pytanie odnośnie zestawu komputerowego. Kiedyś były Optimusy,
> Adaksy itp., teraz z zestawów widzę jakieś parodie Vobisa. A może są inne,
> firmowe zestawy komputerowe? Szukam zestawu w cenie ok. 3000zł, procesor Intel

Wszystkich poważniejszych firm zachodnich, w stylu HP czy
Della.

Polscy producenci (może na szczęście) uświadomili sobie już
nieco, że w Polsce zestawy "źle" idą i cieszą się generalnie
marną opinią.

> (Intel, może Asus albo MSI). Możecie coś polecić? I już tłumaczę, dlaczego
> zestaw - zależy mi na gwarancji i niezawodności. Wiem, że za takie pieniądze
> mogę złożyć wszystko po kolei, ale nie zamierzam biegać z częściami po
> serwisach co kilka tygodni. Z góry dziękuję za sugestie, pozdrawiam.

Jeżeli poskładasz z *dobrych* części, to uzyskasz niezawod-
ność *wyższą* niż w przypadku nawet dobrej marki zestawów.

Powód jest prosty: zestawy wcale nie są poskładane z super
jakości części. Lepiej jest zrobić tańszy zestaw i sprzedać
z zyskiem za projekt i montaż, niż mieć marżę na poziomie
kilku złotych.

Jedyną zaletą zestawów jest to, że często warunki gwarancji
obejmują szybką naprawę lub wymianę i nie musisz się sam
babrać z wyszukiwaniem usterek. To jest istotne, gdy maszyn
jest 100, a pracownik techniczny jeden. Nie należy jednak
liczyć na to, że kupione zestawy np. HP będą działały nie-
zawodnie przez sześć lat. Samo dzwonienie po serwis (i przy-
wracanie danych na nowej maszynie) potrafi być czasem też
mocno obciążające.

|                 |  Politechnika Śląska                   |