Re: Kable sieciowe w tynkach

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 10 Oct 2009 - 14:33:58 MET DST

tg pisze:
> albo nie jest dobry, albo ma spaprany soft, co lepsze linksysy

Mnie to nie obchodzi. Kupiłem Linksysa, firma cieszy się
dosyć dobrą opinią i ma związki z Cisco. AP nie kosztował
wcale tak mało, a przy przesyłaniu kilkuset megabajtów
danych wiesza się. Oczywiście, wina AP, ale takie problemy
z sieciami WiFi to niestety nie kwestia kilku modeli AP,
ale rzecz częsta.

> zdaza sie, ale czesto jest to kwestia sterownikow - lub
> moze czegos nie teges w usludze w xp - mialem cos

Co nie zmienia faktu, że cały sposób transmisji danych jest
niedopracowany w stosunku do sieci przewodowych, gdzie takie
coś praktycznie się nie zdarza.

> u mnie okolo 10, na szczescie dalo sie znalezc kanal
> z odpowiednim odstepem, fakt ze masa ap dziala z moca o wiele
> wieksza niz potrzebna, ale w zastosowaniach domowych
> zazwyczaj wifi sie sprawdza

Co w większej kamienicy, gdzie w odległości 100 m może być
kilka mieszkań, już stanowi problem. Jeszcze gorzej jest
z blokiem, odległości między sąsiadami jeszcze większe.

> ma sie nad czym zastanawiac, ale i ap bywa wygodny kiedy
> trzeba cos na szybko lub w bezkablowej okolicy podlaczyc

Oczywiście. Ale tymczasowo lub doraźnie, albo dla urządzeń
stricte przenośnych. Dla komputera stacjonarnego należy
pociągnąć kabelek.

|                 |  Politechnika Śląska                   |