Re: Wybor laptopa

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 10 Oct 2009 - 13:33:06 MET DST

Baranek pisze:
> Przychodzisz do zaprzyjaźnionego dietetyka.
> - Jaki mam jeść chleb, bo razowy mi nie leży.
> - Jedz cymbale razowiec, bo najzdrowszy, a jak pszenne buły to nie szukaj u
> mnie alibi.

O, bardzo dobry przykład.

Rozumiem, gdy ktoś idzie do sklepu, kupuje co mu jakiś tam
neuroprzekaźnik na korę naniesie i idzie do domu cieszyć
się z zakupu lub z nim męczyć. Ale tutaj, na pl.comp.pecet,
ludzie pytają *co* kupić. I słusznie, że się pytają tutaj,
bo w sklepie trafią na jednego cymbała, który się nie zna
w ogóle i sprzeda to, co dana osoba chciała, lub drugiego
cymbała, który się zna, ale wie też, że jeżeli odradzi to,
co dana osoba chciała kupić, to pójdzie ona do innego skle-
pu, gdzie będzie cymbał pierwszy. Więc też doradzi to, co
chciała kupić.

Grupowicze na szczęście nie mają takiego problemu. I wielu
z nich ma już w swojej historii wiele (często kilkanaście
lub nawet kilkadziesiąt) lat pracy z komputerami. Niektórzy
sami zapłacili w ten czy inny sposób za podobną bezmyślność
wiele lat temu.

Mądrość polega na korzystaniu z wiedzy innych, więc co na-
leży myśleć o tych, którzy pytają się, a słysząc odpowiedź
niezgodną z ich pomysłem obrażają się, zamiast pokornie
przyjąć krytykę? Takie "pytanie tylko z formalności" było
częste w historii i źle się kojarzy...

|                 |  Politechnika Śląska                   |