Re: Drukarka laserowa

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Tue 06 Oct 2009 - 00:35:16 MET DST

W liście datowanym 5 października 2009 (20:32:23) napisano:

> Szukam kolorowej drukarki laserowej do małego biura.
> Główne założenia to:
> - format A4
> - zakładane wykorzystanie ~ 1000 stron/m-c
> - cena do 1000 pln
> - w miarę tanie materiały eksploatacyjne.
> W zasadzie nie jestem zwolennikiem jakiejś konkretnej firmy/producenta.
> Chodzi tylko i wyłącznie o trafny wybór, bo nie będę jej zmieniać przez
> jakiś czas.
> Pomóżcie coś wybrać.

Dołączę się z własnymi doświadczeniami: nie kupuj tanich Xeroxów
(w sumie to spójne z opinią Kolegi, bo na przykład model 6110 to tak
naprawdę Samsung) - psują się na potęgę, drukują średnio, w
eksploatacji są drogie.

Z kolei jedyna Minolta, z jaką miałem do czynienia co prawda nie psuła
się i drukowała w miarę przyzwoicie, ale koszty eksploatacji
przekraczały granice zdrowego rozsądku.

Generalnie, to nie spotkałem się jeszcze z osobą, która byłaby
zadowolona z kolorowego lasera (pomijam tutaj naprawdę duże kombajny,
z których przeważnie zadowoleni są wszyscy, ale to nie ta liga
cenowa).

Jeżeli mogę coś doradzić, to sensownym rozwiązaniem jest kupno zamiast
taniego lasera drogiej plujki - w firmie mamy od kilku miesięcy HP8000
i pod każdym względem przebija tanie kolorowe lasery (a mieliśmy
wcześniej Minoltę i Xeroxa) - za mniej niż 700zł otrzymujesz
urządzenie z dupleksem i kartą sieciową.

Do tego koszty eksploatacji w normie (a napewno znacznie niższe, niż
wspomnianych laserów) - oddzielnie każdy kolor atramentu, oryginalne
duże i wydajne pojemniki HP (wystarczają na 1500-2000stron) po
70zł/kolor. Tusz wymieniamy oddzielnie (jak się skończy), głowice
drukujące oddzielnie (dopiero, jak się zużyją). Do tego drukuje
kilkakrotnie szybciej od Phasera 6110...

--
Pozdrawiam
 Yakhub