Re: Kodowane baterie...

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Thu 24 Sep 2009 - 18:11:22 MET DST

Jacek wrote:
> Witajcie.
>
> Ostatnio ktos mi powiedzial, ze konkretnie w DELLu sa "kodowane"
> akumulatory i np. ladowarka-zasilacz uniwersalny ich nie naladuje.
> Czy ja jestem uwsteczniony, czy tez ludziom mozna wcisnac wszystko?
> Przeciez ladowarka nie jest programowalnym urzadzeniem, a jedynie na
> wyjsciu ma odpowiednie napiecie i okreslona moc...

...a ostatnio coraz czesciej takze linie sygnalowa, przez ktora przesylana
jest informacja na temat parametrow zasilacza. Dzieki temu laptop wie, czy
ma do czynienia z ladowarka samochodowa, zwykla albo mala i lekka,
mobilna, ktora np. ma za maly prad by komputer mogl jednoczesnie pracowac
i ladowac sie. Zreszta baterie tez zawieraja elektronike kontrolujaca stan
naladowania, zliczajaca ilosc cykli, informujaca komputer o pojemnosci
ogniw itd.

k,