Re: Gotowy PC - czy warto wchodzic w stara techn w dobrej cenie?

Autor: Szarlih <szarlihy_at_wp.pl>
Data: Wed 23 Sep 2009 - 11:31:15 MET DST

mwlodarc@NOSPAM.gazeta.pl jest autorem poniższej tajemniczej notatki,
zapisanej pradawnymi runami na koźlej skórze:

> RAM jest tani, moglbym dokupic jeszcze, ale dziwi mnie ograniczenie
> (przynajmniej podawane na stronach hp), ze max RAM to 4GB? Czy to mozliwe? Co
> ogranicza poszerzenie RAMu do powiedzmy 6GB? Chipset?

najczęściej 32-bitowy system. następny jest kontroler pamięci (w
chipsecie lub procesorze). przy nForce 430 zwykle ograniczenie to 8GB,
ale firmowe komputery typu HP czy Dell często mają autorskie
rozwiązania, nie pasują do nich normalne części i nie odnoszą się
normalne zasady, więc mogli to ograniczyć np w BIOSie.

--
                 _____