Re: Zewnetrzne dyski na USB szybko usypiaja

Autor: Patryk WÅ‚os <patryk.wlos_at_invalid.peel>
Data: Tue 22 Sep 2009 - 02:19:00 MET DST

> Mam dwa dyski 3.5 na USB - Maxtora i Seagate'a. Poczatkowo myslalem, ze
> tylko Maxtor jest taki oszczedny i po kilku minutach przechodzi w tryb
> uspienia ale Seagate robi to samo. Nie moge nigdzie znalezc opcji
> odpowiedzialnej za to (mam Viste) Chcialbym znaczaco wydluzyc czas pracy
> dyskow lub zupelnie wylaczyc to fkcje oczednosci. Bylbym bardzo wdziczny
> za pomoc.

1. Seatools - ponoć pozwala sterować trybem Standby we FreeAgentach. Ale
nigdy nie testowałem.

2. Podłączyć do Linuxa z zainstalowanym sdparm i:

a) ustawienie Standby na 30 minut:

sdparm --set SCT=18000 --page=po -6 /dev/sdb

b) wyłączenie go całkiem:

sdparm --clear STANDBY -6 /dev/sdb

Tylko najpierw sprawdzić, czy pod /dev/sdb znajduje się rzeczywiście
akurat ten FreeAgent. Po podłączeniu do innego komputera dysk powinien
trzymać nowe ustawienia.

--
Zobacz, jak siÄ™ pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com