Re: czy to zbyt maly prąd na porcie USB ?

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Mon 21 Sep 2009 - 14:21:35 MET DST

Jacek in news:pzls80gamkke.12if2mti94krn.dlg@40tude.net
> Proponuje huba z wlasnym zasilaniem.

prawdopodobnie dales bingo, bowiem gdy stwierdzilem, ze i modem
_bezposrednio_ podpiety do usb laptopa nie dziala jak powinien, zadzwonilem
do super magika jednego i dal prosta diagnoze:
1.
skoro modem ma w specyfikacji swojej max 500mA i zdaje sie 5 V {?} [a ma tak
wlasnie], stosunkowo wysoko dzialaja nowoczesne modemy [ten co mam, to zdaje
sie opticon], to widocznie nawet sprawny technicznie port usb w starym
laptopie nie spelnia min. warunkow pracy modemu. I nie ma prawa modem
dzialac.
2.
dalej: modem podpiety do laptopa przez hub, do ktorego z kolei podpiety jest
dysk zewn. [z wlasnym zasilaniem] - tak podpiety modem dziala, bo jednak,
mimo wszystko, mimo jakiejs tam znanej logiki, jednak dostaje zasilanie z
zasilacza dyskowego [a wlasciwie z zasilacza obudowy zewn. dysku].
No i magik mowi, ze najprosciej sprawdzic, by nie dywagowac - wylaczyc
zasilanie dysku. Dziala modem? Nie dziala. To jasne - dostaje zasilanie z
zasilacza dysku.

Konkluzja:
jaki hub usb z zasilaczem polecasz? do domu, naprawde w miare moizliwosci
niewielki, o polecanej jakosci, moze sprawdzony jakis ? ten co to mam - ma
4-y wejscia. Jak na garbatego moze byc min 4.
[moze dam osobny post w tej sprawie?]