Re: nie kumam wspolczesnych procesorow :)

Autor: Tomasz Bątor <mis_at_koralgol.pl>
Data: Sun 20 Sep 2009 - 12:57:49 MET DST

Dnia Sun, 20 Sep 2009 10:44:24 +0000 (UTC), |<ońrad napisał(a):

> aha, czyli jak rozumiem procesor 4x 2.2GHz:
> - jesli ma jedno zadanie, wykorzystuje jeden rdzen 2.2GHz a pozostale
> sobie czekaja na inne zadania
> - jesli ma kolejne zadanie, a pierwsze trwa, zostaje ono przejete przez
> drugi rdzen?

Mniej więcej. Przy czym świerzo po uruchomieniu systemu takich zadań w tle
pracuje dziesiątki, więc nigdy nie ma tak, że będzie pracował jeden rdzeń a
reszta będzie się zupelnie nudzić.

> Najbardziej obciazony bedzie gdy bede mial otwarte dwa okna przegladarki
> (raz na jakis czas odswiezane), w tle bedzie chodzil apache, mysql, ja
> bede pisal w geany kod php i raz na jakis czas przelaczal sie do okna
> Gimpa aby wyciac jakis obrazek. glownie zalezy mi wiec na ramie i
> wielkosci ekranu, a na procesory patrze w drugiej kolejnosci. ale wolalem
> zapytac

Idealne środowisko dla wielordzeniowych procków :). Myślę, że przy takich
priorytetach (ram+ekran, przy czym zakładam że poniżej 4GB pamięci nie
będziesz schodził) cokolwiek kupisz będzie się sprawdzało bezproblemowo
(nie ma już chyba nowego sprzętu opartego na jednordzeniowych CPU).

t.

--