Re: nie kumam wspolczesnych procesorow :)

Autor: Marcin Kocur <marcin2006_at_gmail.com.wytnij>
Data: Sun 20 Sep 2009 - 12:41:38 MET DST

Osoba |<ońrad napisała na pl.comp.pecet:

> procesory maja iles rdzeni... Jak to sie teraz wszystko liczy, jak sie
> w tym rozeznac? jest jakiss artykul o tym, albo ktos moze mi to
> wyjasnic?

Intelowskich oznaczeń sam nie kapuję ;)

Co do AMD, to numerki typu 1700+ miały odpowiadać procesorom Intela o
takim taktowaniu (czyli był se Pentium 1,7GHz, a oni zrobili Athlona z
1,4GHz, więcej cache L2 i to miało być tak samo wydajne).

W tej chwili oznaczenia AMD odnoszą się, ale nie wiadomo już do czego ;)

Generalnie jeśli masz 4 rdzeniowego proca o taktowaniu 2,2GHz, to
*każdy* rdzeń ma tyle. Czy taki procek będzie szybszy od x2 3GHz?
Zależy od zastosowania, ale przy "przeglądaniu stronek" szybszy będzie
raczej ten z większym taktowaniem.

Przy okazji:
http://www.google.pl/search?q=ranking+procesor%C3%B3w&ie=UTF-8&oe=UTF-8

--