Re: Jaki procesor dla duzych arkuszy excela

Autor: tomekr <tomekr_at_nomail.pl>
Data: Sat 19 Sep 2009 - 21:38:41 MET DST

Michał Wójcik pisze:
> Witam,
>
> Muszę dobrać komputer do pracy na excelu 2003, standardowo jest
> otwieranych od 20 do 40 dość dużych arkuszy excela.
> Stare P4 już się przestało wyrabiać i zastanawiam się co lepiej sobie z
> tym poradzi czy core 2 duo E8500 czy quad Q9400?

Postaw od razu na i7 lub i5 i nie będziesz miał dylematu. Jak cię nie
stać, to jakiegoś Phenoma x4 z 6MBL3.

We wszystkich benchmarkach Excela jakie widziałem ogromne znaczenie
miała ilość pamięci cache. Czyli nic z "pociętych" Q8400, Pentium Dual
Core, czy Athlon x4 6xx nie wchodzi w grę. U ciebie jeszcze dochodzi
wieloarkuszowość, czyli czym więcej rdzeni tym lepiej.