Re: Specyfikacja plyty glownej, co oznacza "2 porty SATA w ruchu" ?

Autor: de Fresz <defresz_at_NOSPAMo2.pl>
Data: Sat 19 Sep 2009 - 21:06:24 MET DST

On 2009-09-19 13:36:19 +0200, "|3eR|<0" <l@l.l> said:

> Te dwa porty w ruchu sa oznaczone rowniez na czarwono na czarno reszta
> 4 porty na czarno. Zmierzam do tego, zeby zrobic nastepujaca
> konfiguracje: podlaczyc 4 dyski twarde w RAID 0 pod 4 czarne porty
> sata, do piatego portu sata podlaczyc piaty dysk sata a do 6 portu
> sata naped DVD. Tym sposobem zajme wszystkie dostepne porty sata ale
> czy system windows 7 RC2 64bit bedzie je widzial mowa tutaj o tych dwa
> w portach sata "w ruchu" do ktorego wlasnie podlacze naped DVD i piaty
> dysk do robienia backupu ?.

A dlaczego miałoby nie działać? Jeśli się nie mylę, różnica jest taka,
że 6 SATA jest obsługiwane przez mostek południowy, a PATA (czemu by
DVD nie podłączyć do niego?) i 2 dodatkowe "SATA w ruchu" (czyli eSATA
przeznaczone do wypuszczenia na wierzch obudowy) są obsługiwane przez
osobny kontroler. Ja tam bym bakap robił na zewnętrznym dysku - może to
trochę paranoiczne, ale tak pozatym zewnętrzny dysk czasem się
dodatkowo przydaje do przenoszenia większych ilości danych między
kompami.

--
Pozdrawiam
de Fresz