Tuner DVB-T - problem z nagraniami

Autor: Slawek [am-pm] <slawek_at_tutaj.nic>
Data: Fri 18 Sep 2009 - 12:38:44 MET DST

Witam.

Mam od dawna tuner USB - Leadtek DTV Dongle H. Ogólnie działa,
odbiera (okolice Warszawy) telewizję cyfrową (dobrze), analogową (marnie).

Problem jest z nagraniami TV cyfrowej. Niezależnie od tego, jaki kanał
wybrałem do nagrania, nagrywany jest cały strumień cyfrowy, to znaczy
wszystkie siedem nadawanych aktualnie programów jednocześnie.

Chciałem, przykładowo, nagrać godzinny odcinek serialu nadawanego
w TVP2. Nagrało, owszem, ale wszystkie siedem kanałów, zajmując
przy tym 13 GB na dysku.

Próbowałem potem obejrzeć ten nagrany kawałek, na programie drugim,
ale każdy, absolutnie każdy testowany przeze mnie program do odtwarzania
(o ile był w stanie ten format odtworzyć) pozwalał na obejrzenie tylko
pierwszego z zarejestrowanych strumieni (akurat TVP1).

Tylko oryginalna aplikacja (WinFast PVR2) pozwala wybierać inny
strumień z zapisanego pliku i obejrzeć kawałek innego programu - no
ale właśnie - tylko kawałek, pierwszą minutę, potem program totalnie
się wieszał.

Usiłowałem jakoś przekonwertować nagranie, ale niczym nie potrafiłem
go ugryźć. Przykładowo - nie dał rady program HDTVtoMPEG2
ani kilka "normalnych" programów do obróbki wideo.

Mam więc pytanie - czy jest jakiś program do odtwarzania (albo
chociaż konwersji czy dzielenia pliku), który radzi sobie z wielokanałowym
nagraniem w formacie h.264, w jakim zapewne nagrane jest to moje
multi-wideo?

I druga sprawa, na przyszłość - czy jest jakiś alternatywny soft do
obsługi tunerów TV i telewizji cyfrowej (do analogowej - i wewnętrznego
tunera, używam Chris TV), który przyzwoicie nagrywa konkretny kanał?

Jeśli jest jakaś bardziej adekwatna grupa dyskusyjna zajmująca się
tego typu problemami, również proszę o namiary.

Ciekawym jest, że dawno temu aplikacja WinFast PVR2 pozwalała
wybrać nagranie jednego, wybranego kanału telewizyjnego. Najnowsza
wersja (przynajmniej u mnie) nie pozwala na wybór i nagrywa tylko cały
zestaw.

--
Sławek