Re: z dziennika zdarzen - sprawa ACPI

Autor: RyAn <rysiek_at_konto.pl>
Data: Thu 17 Sep 2009 - 16:18:56 MET DST

1634Racine pisze:
> xp na laptopie z wł. obsluga ACPI;
> co jakis czas, ostatnio bardzo czesto taki jest zapis w dzienniku
> zdarzen o systemie:
>
> błąd.
> " AMLI: System BIOS ACPI dokonuje próby odczytu z niedozwolonego adresu
> portu We/Wy (0x71), który znajduje się w chronionym zakresie adresów
> 0x70 - 0x71. To może prowadzić do niestabilności systemu."
>
> tutaj: http://support.microsoft.com/kb/283649/pl mozna poczytac, ze
> skoro "0x070 - 0x071", to sprawa dotyczy
> "CMOS/NMI enable".
>
> co to oznacza w przelozeniu na ludzka mowe?

> [...]

NMI to "non maskable interrupt" . Odblokowanie tej linii w sterowniku
przerwań powoduje przerwanie
i przekazanie sterowania pod adres zaproglamowany w sterowniku OIDP .
Jeśli są próby wykonania tego to trzeba znaleźć przyczynę bo coś się do
tego chce "dorwać
i niewiadomo po co.
Sterownikami przerwań "bawiłem się" jakieś 25-28 lat temu w komputerach
8-bitowych i tyle
co napisałem pamiętam :-)

--
pozdrawiam