Re: prosty basic z kompilatorem?

Autor: mirekc <mirekc_at_interia.pl>
Data: Wed 16 Sep 2009 - 10:02:19 MET DST

- pisze:
> raczej to ntg ale nie moge wybrac wlasciwej grupy. szukam prostego
> jezyka programowania do nauki, najlepiej jakis basic, ale strukturalny
> (cos w stylu starego gfa byloby najlepsze), dobrze gdyby byl kompilator,
> i wszystko dzialalo pod xp/vista.

Czemu nie Pascal? Jeśli chodzi o podstawy wcale nie wydaje mi się
trudniejszy od strukturalnego basic-a (a od basic-a zaczynałem), a w miarę
nabierania biegłości całkiem poważne projekty można tworzyć. Kompilatorów
za free co niemiara (polecam FreePascal) i chyba lepiej dopracowane niż do
basic-a (FreePascal vs FreeBASIC).