Re: Porównaie kart graficznych na potrzeby SIWZ

Autor: <newsgroups_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 16 Sep 2009 - 02:05:19 MET DST

> Nie ściemniaj!
> Wskaż mi procek amd z tak małym cache l1.
> Podawanie w siwzie linków do stron z testami procesorów świadczy o
> głupocie i/lub ustawieniu przetargu.

Tam jest słowo _lub_ czyli każdy wydajniejszy i tańszy AMD może być. Sam do
niedawna miale zreszta w domu AMD.

1. OK. załóżmy, że głupota. Jak w takim razie ktoś obdarzony dużym
doswiadczeniem i ponadprzeciętna wiedzą napisałby ten punkt SIWZ ?

2. Załóżmy, że ustawienie. Tyle, że w przetargach powinni konkurowac sprzedwcy
konkretnego sprzętu, a nie ich producenci. Bo to wszystko się sprowadza do
konkurencji producentów. W szczególności: samochód osobowy, cztery koła i
kieownica może być zarówno syrenką jak i jaguarem, a próba doprecyzowania, że
nie chodzi o syrenkę, spotka się zzarzutem ustawienia przetargu pod jaguara.

3. Poniżej SIWZ jednje z dużych uczelni:

Procesor: Procesor czterordzeniowy klasy x86, dedykowany do pracy w
komputerach, taktowany zegarem co najmniej 2,33GHz,
częstotliwość szyny systemowej min. 1333MHz pamięć L2 6MB lub
procesor równowa&#348;ny wydajnościowo według wyniku testów
przeprowadzonych przez Oferenta.

W przypadku u&#348;ycia przez oferenta testów wydajności Zamawiający
zastrzega sobie, i&#348; w celu sprawdzenia poprawności
przeprowadzenia testów oferent musi dostarczyć zamawiającemu
oprogramowanie testujące, oba równowa&#348;ne porównywalne
zestawy oraz dokładny opis u&#348;ytych testów wraz z wynikami w celu
ich sprawdzenia w terminie nie dłu&#348;szym ni&#348; 3 dni od otrzymania
zawiadomienia od Zamawiającego.

4. Pamięć RAM Min 4GB DDR2 800MHz (2x2GB)

6. Karta graficzna Niezintegrowana typu ATI Radeon HD 3470 256MB DDR2 DVI/VGA
lub podobnaProcesor Procesor czterordzeniowy klasy x86, dedykowany do pracy w
[...]

Czy DDR2 to już ustawianie przetargu ? Bo można napisac DDR 3 albo DDR.

6. Karta graficzna Niezintegrowana typu ATI Radeon HD 3470 256MB DDR2 DVI/VGA
lub podobna
A tu już totalna klapa: wprost podali model karty!!!! Inan uczelnia wprost
podała, że chce mieć monitory EIZO !!!!

Na koniec... nie uważasz, że przetargi na jakikolwiek sprzęt elektroniczny bez
podawanai jakie konkretnie urządzenie chce się kupić są choć zgodne z prawem,
ale chore ???? Bo przecież idealnie bezstronny SIWZ może dać w wyniku przetargu
absolutnie dowolny sprzęt. I nie piszę tego w ramach "odbiania piłeczki". Po
prostu zamiast pisać elaboraty w SIWZ wolałbym zająć się praca na tym sprzęcie
i zrobić coś pożytecznego.
PS. Zakładająć wątek naiwnie liczyłem, że ktoś doświadczony w siwz pokaże, jak
taki nie wskazujący na żadne konkretne rozwiązania SIWZ ma wyglądać.

Pozdrawiam serdcecznie.