Re: Ktort z nowych LCD na PVA / IPS ?

Autor: de Fresz <defresz_at_nospam.o2.pl>
Data: Fri 11 Sep 2009 - 16:16:10 MET DST

On 2009-09-11 15:47:45 +0200, "Q" <no@spam.pl> said:

> - Samsung F2380 - c-PVA 8 ms (GTG)
> Samsung jako jedyny przyznal, ze mierzy GTG a pozostali?
> swoja droga ciekawe jakie ten Samsung ma czas matrycy
> wg norm iso: 2x wiekszy niz gtg (16ms)?
>
> niby IPS szybszy od PVA, wiec co oznaczaja te "dziwne" czasy?
> - Dell 2209WA - e-IPS 6 ms
> - NEC EA231WMi - IPS 14ms
>
> tez gray-black-gray?
> a moze white-black-white?
>
> Az nie chce mi sie uwierzyc ze NEC ma 14 ms,
> tylko czego? gtg?

Ja tam w te czasy podawane przez producenta wogóle nie wierzę, bo
marketoidy zrobia wszystko, aby ich sprzęt w cyferkach prezentował się
jak najlepiej. Tymbardziej zestawianie ich (tych cyferek) ze sobą jest
bez sensu, bo nikt Ci nie odpowie dokładnie na pytanie jak to było
mierzone. Jak już, to poszukaj jakichś niezależnych testów (może na
prade.de coś będzie).
A tak z doświadczenia to Ci powiem, że dla zwykłego człowieka,
nieprzeczulonego na punkcie czasów reakcji, to na każdym współczesnym
monitorze da się pograć i pooglądać filmy.

--
Pozdrawiam
de Fresz