Re: Jaki dysk SATA 1,5 TB kupić?

Autor: Piotr <piotr_at_alpha.net.pl>
Data: Thu 10 Sep 2009 - 23:50:23 MET DST

tomekr pisze:

> Efekty uboczne to:
> 1) ochrona danych prywatnych - jak ci padnie elektronika w dysku,
> wyślesz do naprawy, serwisant wymieni elektronikę to będzie widział
> wszystko co miałeś na dysku - twoje dokumenty, może coś z pracy jeżeli
> pracujesz w domu, a może jakieś prywatne foto erotyczne? Gdy masz
> RAID-0, to na dysku będą tylko skrawki danych, czyli nie do odczytania.
Dane wrażliwe z pracy są w pracy, nie na domowym komputerze.
A jeśli w pracy pada dysk, a dane są naprawdę wartościowe, to nie wysyła
się do serwisu, a rozwierca talerze i oddaje do utylizacji.
W domu-truecrypt.

> 2) Większa motywacja do zorganizowania sobie backupu danych :)
Ja tam wole backup mieć i tak. I nigdy z niego nie korzystać.

> Ogólnie komputer działa sprawnie gdy masz RAID-0, a bardzo nieciekawie
> gdy masz jakiś laptopowy dysk 5400 obrotów/min.
No a jeszcze sprawniej, gdy porównasz do systemu uruchamianego z
20megowego 5-calowego dysku podłączanego przez kartę na ISA, tylko co z
tego;)

W innym poście piszesz o 3 maszynach wirtualnych. To mieści się w tych
wąskich zastosowaniach, o których pisałem.