Dyski - jaka konfiguracja?

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak61_at_gazeta.pl>
Data: Tue 08 Sep 2009 - 22:54:36 MET DST

Hmmm, czas zrobić upgrade komputera, a jako że stary jest bardzo stary to
właściwie trzeba złożyć nowy od podstaw.
O to co w nim będzie jeśli chodzi o proca, grafike czy mobo nie będę nikogo
zanudzał, bo jestem już dużym chłopcem i jakoś sobiew z tym poradzę ;-)

Ale jeśli chodzi o dyski - tu muszę prosić i pomoc.
No właśnie - czemu?
Przerobiłem różne konfiguracje - łącznie z RAID0 + dodatkowy dysk na dane,
ale... trochę mnie teraz wzięło na dobry SSD 32/64GB (system) + jakieś satowe
1/2TB (dane).
Widziałem testy które mieszały SSD z błotem, widziałem takie które chwaliły - a
gdzie jest prawda?
Podobno zapis na tanich SSD (MLC?) jest straszliwy - co chyba potwierdzę moim
doświadczeniem z mini-SSD z mojego Asusa Eee901 ;-)
W takim razie które SSD tak makabrycznie wkopują dyskom magnetycznym, ile
kosztują i jak bardzo się to nie opłaca?

Słowem - robić ten zestaw SSD + duży magnetyczny dysk na dane, czy wziąć to
sobie i kompletnie darować?
A może zamiast tego SSD jakieś 10k raptor alboco?

Dziękuję za rady, pozdrawiam, polecam się :-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327